Assessment & Wetenschap
Expertiseontwikkeling in de assessmentbranche

Adviezen uit het onderzoek | Hoe overleeft de assessmentbranche de crisis?

Alle adviezen | 31-07-2020

Precies de helft van de respondenten heeft een advies, tip of hart onder de riem verwoord.

Adviezen van de respondenten

Vraag 6: Welk advies zou jij in deze tijd willen geven aan jouw collega assessmentprofessionals?

Hieronder staan alle reacties:

  • Benadruk belang van assessments, vooral in crisistijd willen mensen geen fouten maken in het aannemen van kandidaten. Een assessment is een belangrijke check in dit proces.
  • Benut deze tijd voor innovatie en het sustainable maken van onze dienstverlening.
  • Biedt zowel online als offline diensten aan.
  • Blijf aandacht geven aan persoonlijk contact, of het nu live is of digitaal.
  • Blijf in contact met je klanten.
  • Blijf je toegevoegde waarde laten zien.
  • Blijf vertrouwen hebben in de vorm van dienstverlening die je biedt!
  • Breid je dienstverlening uit.
  • Denk in mogelijkheden.
  • Denk out of the box. Assessment sessies (nabespreking) op een bankje buiten geven een extra dimensie aan het gesprek.
  • Doorgaan, vooral doorgaan!
  • Flexibiliteit: biedt assessments zowel online en live aan.
  • Ga online.
  • Ga online assessments doen.
  • Ga samenwerken met collega bureau of klanten.
  • Het online assessment heeft een grote vlucht genomen en er zal meer vraag naar blijven. Specialisatie kan het nodige opleveren, aan kennis, bekwaamheid en omzet.
  • Houdt moed :)
  • Innoveren.
  • Investeer in nieuwe instrumenten.
  • Investeer in online Assessment middels videobellen. Microsoft Teams werkt goed en beter dan Zoom.
  • Je verdiepen in de online mogelijkheden en deze actief aan je klanten aanbieden.
  • Laat aan de klant merken dat je meedenkt in oplossing m.b.t. de Corona-maatregelen en dat het zowel (geheel) online kan als geheel op locatie met inachtneming van de regels.
  • Maak verbinding.
  • Met name op directie/managementniveau is een liveassessment niet te vervangen door video. Ga niet met tarieven stunten.
  • Online hebben we (nog) meer tijd nodig om goed gevoel te krijgen, dus ik zou meer rollenspelen inzetten om meer kansen te creëren om gedrag te kunnen observeren. Je mist nu "het tussendoor gedrag".
  • Online is de toekomst.
  • Online ontwikkelen.
  • Ontwikkelen van digitale tooling/innovatief en gericht op leiderschap.
  • Overweeg een carrièreswitch en kijk of je zelf een van die moeilijk vervulbare vacatures kunt invullen.
  • Verbreed je praktijk. Door Corona kansen op vlak van Loopbaanontwikkeling en coaching (loopbaan breed/burn-out).
  • Volhouden.
  • Wees flexibel in aanbod, maar blijf kritisch op kwaliteit.
  • Zorg dat je on online zichtbaar bent en online kan werken.
  • Zorg ervoor dat je goed uitvraagt waar de klant behoefte aan heeft, maar lever niet in op kwaliteit.

Bekijk onze uitgebreide bevindingen en grafieken op onze resultatenpagina.